Níže uvedený návod předpokládá, že podepisovaný dokument je uložený ve formátu PDF. Pokud by byl daný dokument ve formatu MS Word, tak je potřeba nejdříve uložit jako PDF (volba Soubor - uložit jako - uložit jako typ - zde zvolit Formát PDF)
Pro podepsání je potřeba zvolit nabídku Nástroje nebo zobrazit nabídku Více nástrojů a zde si vybrat ikonku Certifikáty.
Nabídka různých nástrojů a možností práce s PDF v programu Adobe Acrobat DC.
Po zobrazení nabídky k podepsání PDF již můžeme začít podepisovat. Kliknutím na nabídku Digitálně podepsat se změní kurzor na křížek s kterým vybereme oblast umístění podpisu. Kliknete myší do PDF a podržíte levé tlačítko myši a vytvoříte obdelníkový prostor pro umístění podpisu. Jakmile je oblast vybrána, zobrazí se okno s výběrem elektronického podpisu.
Nové okno nabízí na výběr elektronické podpisy, které jsou evidovány v Adobe Acrobatu DC. Na výběr by měl být zobrazen korektně nainstalovaný certifikát, který je uložený v systémovém úložišti Windows nebo na čipové kartě. Pokud máte na výběr více certifikátů, tak je důležité zvolit takový, který obsahuje jako vydavate - I.CA Qualified 2 a dále konec platnosti, který zaručuje, že podpis je ještě platný (viz níže).
Výběrem podpisu dojde k nabídce podepsání s požadavkem na vložení hesla, případně PINu, který je nastavená pro danou čipovou kartu a také uzamčením dokumentu po podepsání, aby nemohl být měněn. Po podepsání se elektronický podpis zobrazí na dokumentu a současně budeme požádáni o uložení podepsaného PDF. (PDF se vždy uloží pod novým názvem, takže nedojde k přepsání půvopdního originálu).
Uložený dokument můžete kopírovat, přenášet na jiný počítač nebo odeslat elektronickou poštou. Elektronický podpis je obsažen v PDF souboru a příjemce si jej může zobrazit a ověřit.